Bóle kręgosłupa lędźwiowego

Home  /  Blog   /  Bóle kręgosłupa lędźwiowego

Bóle kręgosłupa lędźwiowego

Dlaczego występują i jak sobie z nimi radzić.

Kręgosłup jako słup kręgów ma za zadanie otaczać i chronić rdzeń kręgowy. Składa się z części szyjnej, piersiowej, lędźwiowej oraz ogonowej (guzicznej). Między poszczególnymi kręgami, z wyjątkiem C1-C2, znajdują się krążki międzykręgowe, potocznie zwane dyskami. Podstawowym zadaniem tych krążków jest równomierne rozkładanie obciążeń na całą powierzchnie kręgu. Składają się one z pierścienia włóknistego, który otacza galaretowate jądro miażdżyste. W okolicy naszego kręgosłupa przebiegają liczne nerwy, które odpowiadają za unerwienie naszego ciała.

Czy wiesz, że:

opinie dotyczące szkodliwości ćwiczeń fizycznych są dyskredytowane

największym zagrożeniem ,,dzisiejszego” kręgosłupa są obciążenia genetyczne oraz osobowość człowieka jako ta, która wpływa na wszelkie aspekty zachowań powiązanych z bólem

badanie rezonansem magnetycznym oraz tomografem komputerowym nie zawsze jest zgodne z objawami przedstawianymi przez pacjenta i nie musi prowadzić do podjęcia decyzji o operacji

zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa są zazwyczaj bezobjawowe

osteoporoza zazwyczaj jest bezobjawowa

skolioza i lordoza, dopóki nie są wyraźnie pogłębione, same w sobie nie powodują bólu

bóle kręgosłupa najczęściej dotyczą krążków międzykręgowych i patologii z nim związanych

„rwa kulszowa” oraz „korzonki” to najczęściej mylone pojęcia dotyczące kręgosłupa

w profilaktyce bólów kręgosłupa nie zaleca się wyraźnie sznurówek ortopedycznych i pasów lędźwiowych

najczęstszym problemem dotyczącym kręgosłupa są nawroty bólów, a więc najważniejsza jest profilaktyka i ergonomia

w przypadku osób z bólem kręgosłupa szczególną uwagę trzeba zwrócić na czynniki związane z pracą zawodową, tj.: ergonomia miejsca pracy, odpowiednie przenoszenie przedmiotów oraz schylanie się

zaleca się odpowiednie poduszki lędźwiowe do siedzenia na fotelu, krześle czy w samochodzie

najbardziej obciążającą pozycją kręgosłupa jest niewłaściwa pozycja siedząca

aparat ruchu, jakim jest kręgosłup, najlepiej leczyć ruchem

Doskwierają Ci bóle kręgosłupa lędźwiowego?